B12 Solipsism

Spreading confusion over the internet since 1994

This is not going to end well for CBS

without comments

Dan Rather’s lawsuit against his former employers, CBS News, for firing him because of discussion over George W. Bush’s lack of National Guard service is continuing.

One Eye to Rule Them

The New York Times reports:

Dan Rather won significant victories Tuesday in his suit against his former network, CBS. He won access to more than 3,000 documents that his lawyer said were expected to reveal evidence that CBS had tried to influence the outcome of a panel that investigated his much-debated “60 Minutes” report about former President George W. Bush’s military record.

Mr. Rather also won an appeal to restore a fraud charge against CBS that had been dismissed. Martin Gold, the lawyer representing the former anchor of the “CBS Evening News,” called it “a very successful day for us; we got everything.”

Mr. Rather called it a “good day” for his side and — referring to the name for the CBS headquarters — “a bad day for Black Rock.”

[Click to continue reading Rather Wins a Round in Lawsuit Against CBS – NYTimes.com]

Eric Boehlert of Media Matters adds:

You’ll recall that late last year we learned, via Rather’s lawsuit, that internal memos indicated that CBS when first facing the right-wing firestorm over its 60 Minutes report about Bush’s National Guard years, considered appointing Matt Drudge to sit on an “independent” fact-finding board to investigate the scandal. (A board which Bush refused to answers questions about his Guard service from.)

In fact, we learned that CBS was in full panic mode and was willing to take whatever step necessary to placate the right-wing fanatics frothing about Memogate. The picture painted by the CBS memos and documents already reviewed by Rather suggest a craven news organization that was less interested in uncovering the truth about the disputed memos, and more interested in appeasing Rush Limbaugh. It wanted to “mollify the right,” as one internal CBS memo put it.

As I said, my guess is that with Rather and his lawyers about to dive into a new batch of documents, that portrait will only become more vivid.

And here’s the kicker for the former Tiffany Network: Rather has vowed to never settle the case out of court.

[Click to continue reading This is not going to end well for CBS | Media Matters for America]

Like I’ve said1 before, I wish Dan Rather well in this lawsuit, and not just because he once lived in the same apartment as me2. The shrill right-wingers who seemingly control CBS should be deported, at the least.

Footnotes:
  1. in those URLs above, and probably in others I’m too lazy to find right now []
  2. at different times obviously, an apartment located on Rio Grande near West Martin Luther King Boulevard, near UT-Austin campus, according to my landlord at the time. []

Written by Seth Anderson

July 23rd, 2009 at 5:17 pm

Leave a Reply